startsida
Malta 2009   minne för livet!
malta

En reseberättelse om språkresan till Malta

24/6-16/7

Dag ett:
Den 24/6-09 var dagen då jag skulle resa. Jag åkte hemifrån efter lunch för att åka från Sturup till Arlanda, och sedan övernatta på Arlanda och åka till Malta på torsdagen. Det blev inte så mycket sovande- eller rättare sagt ingenting. Jag, Johanna och Felicia kunde inte sova så vi "sprang" omkring på Arlanda när de andra sov. Sen skulle alla gå upp klockan tre på natten, eftersom att flyget gick vid sex på morgonen. Denna dag (den första) åt vi på McDonald's två gånger.
Dag 2:
Vi kom fram till Malta vid 10-tiden. Då åkte vi till hotellet. Jag fick veta vilka jag skulle dela rum med. Det var som en lägenhet. Jag och Alice skulle ha ett rum, två från Eslöv ett annat rum och tre andra i det stora rummet. Så var det så hos alla typ. Sedan gick vi och åt på Pizza Hut som blev ett av de vanligaste ställena att äta lunch på. Efter det badade vi i poolen på hotellet.
Dag 3:
Första skoldagen. Vi gjorde ett prov som visade i vilken grupp man kom i.

Resten av dagarna vet jag inte exakt vad vi gjorde. Men vi har åkt till stränder, bl.a Golden Bay och Melieha Bay. Det var jättefint där. Vi har badat mycket i poolerna och haft det bra. Skola nästan varje dag. Det har varit många EF-discon och alla "Fun-pack"-aktiviteter. Där ingick det bl.a heldagsutflykt till den fina ön Gozo (jag tyckte den var finare än själva Malta) och Comino by night. Comino är en liten ö mellan Malta och Gozo. Jag har haft otroligt kul. Kan inte skriva om allt jag gjort, det skulle ta evigheter. Har upplevt jättemycket och hittat många nya kompisar.
Det var varmt och skönt i det underbart fina turkosfärgade havet.
Jag har shoppat en del. Bland annat köpte jag en ny väska, två tröjor och presenter.

Jag blev förkyld också. Nästan alla var sjuka. Jag var lite förkyld en vecka, och sen blev det värre. Jag hade ingen röst och hade jätteont i halsen och hade feber. Så jag gick inte till skolan på tre dagar. Det var trist. Den sista dagen jag var sjuk kändes det som att jag skulle svimma. Jag var jättesnurrig och allt blev bara svart. Det var obehagligt.
Sen blev jag frisk igen och då var allt som vanligt igen. Lika kul!
Sista kvällen var jättesorglig. Avslutnings"middag" vid havet. Sista kvällen med alla på Malta.

Torsdagen den 16/7-09 gick vi upp vid strax före sex på morgonen för att åka hem. Gissa om det var skönt att vara hemma! Men jag saknar alla så mycket.

Allt har varit jättebra. Jag har upplevt så mycket och haft jättekul! Kan verkligen rekomendera att åka till Malta. Speciellt på språkresa.
Jag har jättemycket mer att berätta om resan, men kan tyvärr inte skriva allt. Vill du veta mer så fråga mig!
Det var lite dåliga luncher bara. Typ McDonald's och sånt varje dag. Tillslut tröttnar man ju...

Bilder kommer senare! Kanske att jag skriver mer sen också.

JAG KOMMER ALDRIG GLÖMMA TIDEN PÅ MALTA!